The Time Out

ඇඳිරි නිතී කාලේ නිකන් තිබ්බ බයික් එක පදින්න කලින් චෙක් කරන්න!

Covid19 වසංගතය ගැන ලෝකයම අවධානය යොමු කරලා ඉන්න මේ වෙලාවේ ලංකාවෙත් දැනට හැමදාම වගේ ඇඳිරි නීතිය ක්‍රියාත්මක වෙනවා.විශේෂයෙන්ම දැඩි අවධානම් කලාප වල ඉන්න ඔබට දිගටම ඇඳිරි නිතිය නිසා මේ ලිපිය ගොඩක් වැදගත් වේවි. ඉතින් මේ දවස්වල ඔයාගේ බයික් එක නිකන් පැත්තකට කරලා නේ තිබ්බේ? ඔබේ යතුරුපැදිය අරගෙන ධාවන කාලය සඳහා සූදානම් කරලා තියන එක නරක අදහසක් නෙමෙයි. අපි හැමෝම කලින් වගේ නිදහසේ ඇවිදලා බයික් එකේ රවුමක් ගිහින් එන්න ආසාවෙන් තමයි ඉන්නේ. ඒත් වගකිවයුතු පුරවැසියන් විදියට රටේ නීතියට ගරු කරලා සැලකිලිමත් විදියට වැඩ කරන එක අපේ යුතුකමක්.

Curfew ඉවර උනාම ඔබේ බයිසිකලය ඔබ මෙන්ම එළියට යන්නට සූදානම් බව සහතික කර ගැනීම වැදගත්. ඔබේ බයිසිකලය එළියට යාමට සුදානම් බව සහතික කිරීමට මෙම ලිපිය ඔබට උපදෙස් සහ කරුණු කිහිපයක් ලබා දෙනු ඇත.

ඔබේ බයිසිකලය එක තැන නවතා තිබූ කාලය සහ ඔබ එය කොතරම් හොඳින් ආරක්ෂා සහිතව ගාල් කර ඇත්ද යන කරුණු 2 මත ඔබේ බයිසිකලය නැවත ධාවනය කිරීමට සූදානම් කිරීම සඳහා කොපමණ වැඩ ප්‍රමාණයක් අවශ්‍ය වේද යන්න තීරණය වෙනවා.

1.) Battery – ඔබේ යතුරුපැදිය ටික කලක් නවතා තැබීමෙන් පසු නැවත භාවිතා කිරීමට පෙර මුලින්ම චෙක් කරන්න පටන් ගන්න පුලුවන් බැටරියෙන්. විශේෂයෙන් ඔබ ළඟ ස්මාර්ට් චාජරයක් නැත්නම්. අලුත් බයිසිකල්වල නිවැරදි ඉලෙක්ට්‍රෝනික අංගෝපාංග ප්‍රමාණයක් ඇති නිසා ඒවාට නිවැරදි වෝල්ටීයතාවයක් නොලැබුනේ නම් නිසි ලෙස ක්‍රියාකරන්නේ නැහැ. ඔබගේ බැටරිය පරීක්ෂා කිරීමට පහසුම ක්‍රමය වන්නේ බහුමාමකයයි/ mulimeter. ඔබේ බැටරිය අවම වශයෙන් ශ්‍රේණිගත කර ඇති වෝල්ට් ප්‍රමාණය වත් ඇති බවට සහතික කර ගත යුතුයි. සම්පූර්ණ ආරෝපණයෙන් පසුව එය තවමත් හොඳ වෝල්ටීයතා කියවීමක් ලබා නොදෙන්නේ නම් එය නව බැටරියක් සඳහා කාලය වෙන්න පුලුවන්. ඊළඟට විඛාදනය වී ඇත්දැයි බැලීමට බැටරි terminal සහ ගෙවීයාම් ඇත්දැයි බැලීමය බැටරි කේබල් පරීක්ෂා කරන්න. ඉරිතැලීම් හෝ විරූපණයන් සඳහා ද batter case එකද පරීක්ෂා කළ යුතුයි.

2.) කාන්දුවීම් – ඔබේ යතුරුපැදිය නතර කර ඇති ස්ථානයට පහළින් මෙන්ම එන්ජිමේ base එක වටා හා frame එක  අවට කාන්දුවීම් පිළිබඳ සලකුණු සඳහා පරීක්ෂා කරන්න. ඔබ කිසියම් දෙයක් දුටුවහොත්, ඒවායේ මූලාරම්භය දක්වා ඒවා සොයා ගන්න. ගෑස්කට් සහ සීල් සමහර විට නතර කිරීමේදී හැකිලීමට හෝ ඉරිතලා යාමට ඉඩ ඇත, එබැවින් ඔබ බයිසිකලය නැවත භාවිතා කරන්න කලින් කිසිවක් කාන්දු නොවන බවට වග බලා ගැනීමට ඔබට අවශ්‍ය වෙනවා.

3.) Fluid Levels & Lubrication – කිසිවක් කාන්දු නොවන බවට වග බලා ගැනීමෙන් පසුව, ඔබේ සියලු fluid මට්ටම් එහෙමත් නැත්නම් Oil level (engine oil, brake oil…) ඉහළින්ම පවතින බව තහවුරු කර ගැනීම සඳහා පරීක්ෂා කිරීමට අවශ්‍ය වෙනවා. ඔබ ඔබේ යතුරුපැදිය ගබඩා කිරීමට පෙර Oil වෙනස් නොකළේ නම්, ඔබ දැන් ඒවා වෙනස් කළ යුතුයි. ඔබේ බයිසිකලය සැලකිය යුතු කාලයක් නවතා තබා තිබුනේ නම්, බයිසිකලය ගාල් කිරීමට පෙර ඔබ එය පරීක්ෂා කළත්, Oil වෙනස් වීමක් ගැන සලකා බැලීමට අවශ්‍ය වෙන්න පුලුවන්. ඔබේ බයිසිකලයේ චලනය වන කොටස් වලට නිවැරදි ආකාරයේ නැවුම් ග්‍රීස් යොදා ලිහිසි කිරීමත් හොඳ අදහසක්. භාවිතා කළ යුතු නිවැරදි ග්‍රීස් වර්ගය සඳහා ඔබේ බයිසිකලයේ  manual එක පරීක්ෂා කරන්න.

4.) ටයර් – ඔබේ ටයර් නිසි ලෙස inflate වී ඇති බවත් කාන්දුවීම් නොමැති බවත් තහවුරු කර ගැනීමට ඔබේ ටයර් පීඩනය පරීක්ෂා කරන්න. ඉරිතැලීම්, කැඩුනු තැන් හෝ වෙනත් විකෘතිතා නොමැති බවත් තහවුරු කර ගන්න. ටයර්වල flat spots ඇති වී තිබිය හැකි නිසා, ඔබේ ටයර් සුමටව ගමන් කරන බවට වග බලා ගන්න.

5.) Brake – ගෙවී යාම් සඳහා ඔබේ brake සහ brake lines පරීක්ෂා කරන්න. ඔබේ ඉදිරිපස සහ පසුපස brake නිසි ලෙස ක්‍රියාත්මක වන බවට වග බලා ගැනීම සඳහා ඔබේ බයිසිකලය ඉදිරියට සහ පිටුපසට තල්ලු කරමින් තිරිංග පරීක්ෂා කරන්න. ගෙවීයාම් ඇත්දැයි දැනගැනීම සඳහා ඔබේ calipers සහ disc පරීක්ෂා කරන්න.

6.) Lights සහ signal – ඔබේ සියලු lights සහ signal පරීක්ෂා කිරීමටත් වග බලා ගන්න. හෙඩ් ලයිට් එකක් නොමැතිව හදිසි අනතුරකට පත් වෙන්න හෝ රාත්‍රියේදී අතරමං වෙන්න අපි කවුරුත් කැමති නැහැනේ.

7.) Steering සහ suspension – ඔබේ ඉදිරිපස සහ පසුපස suspension සම්පීඩනය කර මුදා හරින්න. එය සම්පීඩනය කර සුමටව  මුදා හරින බවට වග බලා ගන්න. ඉන්පසු ඔබේ handlebar එක එහි සම්පූර්ණ චලිත පරාසය හරහා කරකවන්න.

8.) Throttle සහ clutch- ඔබේ බයිසිකලය start නොකර throttle එක කරකවා, මුදා හරින්න. ගෙවීයාම් හෝ හානිවීම සඳහා ඔබේ throttle එක සහ ක්ලච් කේබල් පරීක්ෂා කරන්න. දිගු කාලයක් නතර කිරීමෙන් පසුව ක්ලච් plate එකට ඇලී ඇති බව දන්නා බැවින් ධාවනය කිරීමට පෙර ඔබේ ක්ලච් පරීක්ෂා කිරීම අතිශයින්ම වැදගත්. ඔබේ එන්ජිම start කිරීමට පෙර ඔබේ ක්ලච් එක පසුපසට අදින්න, ඔබේ බයිසිකලය ගියර් එකකට දමා එය නිදහසේ ගමන් කරන බවට වග බලා ගන්න.

9.) Air filter – ඔබේ airbox එක විවෘත කර ඔබේ air filter එක පිරිසිදු කරන්න හෝ ප්‍රතිස්ථාපනය කරන්න. ඔබ බයිසිකලය නවතා තැබීමට පෙර මෙය කළත්, එය නැවත පරීක්ෂා කිරීම හොඳ දෙයක්.

10.) Exhaust – steel wool වැනි ඔබේ බයිසිකලය නතර කිරීමට පෙර ඔබ exhaust එකට බාධකයක් තැබුවානම් ඔබේ බයිසිකලය start කිරීමට පෙර එය ඉවත් කිරීමට වග බලා ගන්න. ෆ්ලෑෂ් ලයිට් එකක් අල්ලා ඇතුළත සමීපව බැලුවහොත් exhaust එක තුළට කිසිදු කෘමි සතෙකු ගොස් නැති බවට සහතික කරගන්න පුලුවන්.

11.) ඉන්ධන – ඉන්ධන භාවිතා නොකර ටැංකියේම තිබීමෙන් ඔබේ එන්ජිම සමඟ විවිධ ආකාරයේ ගැටලු ඇති විය හැකියි, එමනිසා ඔබට එය විශ්වාස නැතිනම් ඉන්ධන ඉවත් කර නැවුම් ටැංකියකින් ආරම්භ කිරීම වඩාත් සුදුසු වෙනවා. එය වැඩි කාලයක් ගබඩා කර නොමැති නම් සහ ඔබේ බයිසිකලය නවතා තැබීමට පෙර ඔබ ඉන්ධන ස්ථායීකාරකයක්/ fuel stabilizer භාවිතා කර ඇත්නම් ප්‍රශ්නයක් වෙන්නේ නැහැ.

12.) Spark Plug – ඔබේ එන්ජිම ආරම්භ කිරීමට පෙර ඔබේ ස්පාර්ක් ප්ලග් පරීක්ෂා කිරීම හොඳ අදහසක්. නිසි ලෙස ක්‍රියාත්මක වන ස්පාර්ක් ප්ලග් ප්‍රශ්න වලින් තොර එන්ජිමකට හේතු වෙනවා.ස්පාර්ක් ප්ලග් පිළිබඳව වෙන්වු වෙනම ලිපියක් ඉදිරියෙදී බලාපොරොත්තු වෙන්න.

13.)දැන් bike එක ready! – ඔබ බලාගෙන හිටිය වෙලාව ඇවිත්, ඔබේ එන්ජිම ආරම්භ කිරීමට ඔක්කොම සූදානම්. යතුරුපැදි ධාවකයින් අතර එන්ජිම පළමු වරට ආරම්භ කිරීමෙන් පසු රේස් කිරීමේ ප්‍රවණතාවක් තියෙනවා, නමුත් ඔබේ බයිසිකලය ගොඩක් කාලයක් නවත්වා තබා පිටතට ගෙන ආ පසු පළමු වරට ඔබේ බයිසිකලය start කිරීමේදී මෙය වළක්වා ගත යුතුයි. ඔබේ එන්ජිම සහ ඉහළ RPM වෙත ධාවනය වීමට පෙර බයික් එකේ තෙල් සංසරණය ආරම්භ කිරීමට කාලය ලබා දීමට අවශ්‍ය වෙනවා. ඉතින් මෙච්චර දවස් ඉවසගෙන හිටිය විදියටම බයික් එක start කරලා රේස් කරන්නෙ නැතුව තව විනාඩි කිහිපයක් ඉවසගෙන ඉන්න.

අවසානයේදීත් කියන්න තියෙන්නෙ මේ ප්‍රශ්නය ඉවර වෙනතුරු නිවෙස් වලට වී සිටින්න.කිසිම විටකත් නිකරුනේ බයික් එකේ එහෙමෙහෙ යන්න හිතන්නවත් එපා.එ ඔබේ ඔබේ පවුලේ සහ මුලු මහත් සමාජයටම කරන මෙහෙවරක්.එ වගේම අපට මිස්වුන වැදගත් ටිප්ස් තියෙනවා නම් මේ පොස්ට් එකට කමෙන්ට් කරලා හැමෝම දැනුවත්කරන්න

 

Back to top button
Close
Close