The Time Out

අධික සුළං තත්වයකදි බයික් පදින්නේ කොහොමද

අධික සුළං තියෙන දවසකත් ඔබ ඉතා වේගයෙන් යන විටත් බයික් එකේ යන ගමනේ තමන්ගේ ආරක්ෂාව වගේම වෙලාවත් අභියෝගයට ලක් වෙන්න පුළුවන්. (වඩාත්ම වැදගත් වෙයි ඔබ හම්බන්තොට වගේ අධික හුලං ඇති පැත්තක යනවානම්)අධික සුළං තත්වයකට ඔරොත්තු දෙන බයික්, ඉරියව් වගේ දේවල් ඒ වෙලාවට ගොඩක් වැදගත් වෙන්න පුළුවන්.

අධික සුළං තත්ත්වයකට වැඩිපුර ම ගැලපෙන්නේ මොන වගේ බයික් ද?

ඒකට උත්තරයක් පැහැදිලිවම කියන්න බැහැ. ඔයා තෝර ගන්නෙ මොන වගේ බයික් එකක් ද? බරින් අඩු එකක්ද වැඩි එකක් ද? උස එකක් ද නැති එකක් ද ? ගොඩක් සරල බයික් එකක් ද නැද්ද ? touring බයික් එක්ක තියන අධික බර නිසා අනෙකුත් බයික් එක්ක සංසන්දනය කරද්දී සුළඟින් බලපෑමක් එල්ල වෙනවා අඩුයි. උසින් වැඩි බයික් එකට සාමාන්‍ය බයික් එකට වඩා සුළඟ කපා ගෙන යෑමේ හැකියාව වැඩියි.

යොදා ගත හැකි උපක්‍රම

සුළඟ හැම පැත්තකින් එන්න පුළුවං වගේම ඒ වලට මුහුණ දෙන්න පුළුවන් උපක්‍රමත් එකිනෙකට වෙනස්. ඒ වගේම තමන් ධාවනය කරන ඉරියව්ව මතත් ඒක ගොඩක් තීරණය වෙනවා. ඒකෙන් සුළඟට අභියෝග කිරීමේ හැකියාවක් ප්‍රතිරෝධයක් විදියට ක්‍රියා කිරීමෙන් ඇති වෙනවා.කලින් කියපු විදිහටම සුළඟ හැම පැත්තෙන්ම එන්න පුළුවන් පුළුවන් ඉදිරිපසින් පිටුපසින් වගේම දෙපැත්තෙන්ම. අපි දැන් බලමු ඒ ඒ අවස්ථාවන් වල ආරක්ෂිතව  ක්‍රියා කරන්නේ කොහොමද කියලා.

තමන්ගේ වම් පසින් හෝ දකුණු පසින් සුළං හමනවිට (crosswind)

මෙම වර්ගයේ සුළං ගමනට දැඩි ආකාරයෙන් බලපෑම් කරන්න පුළුවන්. එමඟින් ඔබ පාරෙන් ඉවතට තල්ලු කරනවා වගේම සිටින වාහන තදබදයෙන් වෙනත් වාහන තදබදයකට තල්ලු කළ හැකිය. මෙහිදී අවශ්‍ය වන්නේ රුවලක් ලෙස කටයුතු කිරීමයි.

Crosswinds හැසිරවිය හැකි හොඳම ක්‍රමය නම් මන්දගාමී වේගයකින් ගමන් කිරීම, ඔබේ ශරීරය ලිහිල් කිරීම (ඔබේ ග්‍රහණය, දණහිස් ආදිය ලිහිල් කිරීම ගැන සිතන්න), සහ ඔබේ ශරීරය චලනය වන සුළඟ දැනෙන විට කලබල නොවන්න. හැකි තරම් හොඳ සුලං බාධක පිටුපස ධාවනය කරන්න. යතුරුපැදිය වටා ගලා එන සුළඟ අල්ලා ගැනීම සඳහා සුළං එන දිශාවට දණහිසක් ඇලවිය හැකිය. සුළඟ වමේ සිට පැමිණේ නම්, ඔබේ වම් දණහිස පිටතට ගන්න. එය රුවලක් ලෙස ක්‍රියා කරන අතර අතර එය ඔබේ ශරීරය (සහ යතුරුපැදිය) වමට ඇද ගන්නා අතර සුළඟේ  බලපෑමට ප්‍රතිරෝධයක් දක්වයි. දකුණෙන් එන සුළං සඳහාද මෙයම කිව හැකිය. කාලයාගේ ඇවෑමෙන් crosswinds වලට ප්‍රතිරෝධය දැක්වීම සඳහා ඔබේ දණහිස කොතරම් දුරට ඇලවිය යුතු දැයි විනිශ්චය කිරීමට ඔබ ඉගෙන ගනු ඇත.

දණහිස මෙසේ ක්‍රියා කිරීම හැරුණු කොට සුළඟේ දිශාවට බයික් එක නැඹුරු කිරීමටද පුළුවන්. සුළං එන දිශාවට handlebars මත පීඩනයක් ඇති කිරීමෙන් මෙය පහසුවෙන් කළ හැක.සුළං හමන දිශාවට බයික් එක මත ඇති බර අඩු කිරීමෙන් ද සුළඟින් ආරක්ෂා විය හැක. උදාහරණයක් ලෙස වම්පසින් සුළං හමනවා නම් සීට් එකේ වම් වම් පසට බර වීමෙන් සුළඟට ප්‍රතිරෝධයක් දැක්විය හැක. ඉහත ක්‍රම තුනෙන් ඕනෑම එකක් සාර්ථක වේ.

බයික් එක ඉදිරිපස දිශාවෙන් සුළං හමන විට

මේවා දෙපසින් හමන සුලං තරම් අභියෝගාත්මක නොවේ. එමෙන්ම විය හැකි අනතුරු ද අඩු ය. ඊට ගත හැකි හොඳම පියවර නම් සුළඟට තල්ලු කළ හැකි ප්‍රදේශ අඩු කිරීම ය. එනම් හැකි තරම් හැකි තරම් අත් හා කකුල් බයික් එකට ලං කර ගැනීමය. එහෙත් මම සුළං මගින් මෙම සුළං මගින් මාර්ගයේ තදබදයක් ඇතිවන තරමට ඔබගේ වේගය අඩු කරනවා නම් වඩාත්ම සුදුසු වන්නේ විකල්ප මාර්ගයක් භාවිතා කිරීමයි.

බයික් එකේ පිටුපස දිශාවෙන් සුළං හමන විට

දෙපැත්තෙන් ඇතිවන සුළං මෙන් බයික් එකේ ගමන් මාර්ගය වෙනස් නොකරන නිසා ද ඉදිරි පසින් එන සුළං මෙන් බයික් එකේ වේගය අඩු නොකරන නිසා ද මෙම සුළං වර්ගය මුහුණදීමට පහසුම සුළං වර්ගය වේ. නමුත් මෙමගින් ලබා දෙන තල්ලුව නිසා ඔබ ධාවනය කරනවාට වඩා වැඩි වේගයකින් බයික් එක ඉදිරියට යා හැක. මෙය ධාවකයාට ඉතා වාසිදායක වුව ද සාමාන්‍ය අවස්ථාවන් වලට වඩා වැඩි නැවතුම් දුරක් අවශ්‍ය වේ. මාර්ග තත්ත්වය හා මාර්ග තදබදය නිසා සුළඟේ බලපෑමෙන් අධික ලෙස වේගයෙන් ධාවනය නොවන පරිදි වග බලා ගත යුතුය.

සුළඟේ ධාවනය කිරීමේදී සිහි තබා දී සිහි තබා ගත යුතු උපක්‍රම හයක්

සුළං හමන දිශාව හා සුළඟට අමතරව සුළඟේ ධාවනය කිරීමේදී දැන සිටිය යුතු කරුණු රාශියක් පවතී

අමතර බහාලුම්

අමතර භාණ්ඩ ගෙන යාම සඳහා බයික් එකට එක් කරන tank bag සහ saddle bag එක්කිරීමේදී සුළඟට නිරාවරණය විය හැකි ප්‍රදේශ වැඩි වේ. එවිට ඉදිරිපසින් හෝ පිටුපසින් එන සුළඟට බයික් එක හසු වීමට ඇති ඉඩ කඩ වැඩිය. එබැවින් අධික සුලං සහිත දිනයකදී අමතර බහාලුම් එක් කිරීමේදී ප්‍රවේශම් විය යුතුය.

සුලං බාධක ගැන ප්‍රවේශම් වන්න

විශාල ට්‍රක්, ගොඩනැඟිලි, කඳු ආදිය බයික් එකට සුළං බාධකයක් ලෙස ආවරණයක් දිය හැකිය. එහෙත් ඒ සීමාවෙන් පිටත සුළං උමගක් නිර්මාණය වීමේ ඉඩකඩ පවතී. එනම් විශාල ට්‍රක් රථය මාර්ගයෙන් ඉවත් කළ සුළං ට්‍රක් රථය දෙපසින් එක්රැස් වී බයික් එක එක් ක්ෂණයෙන් මාර්ගයෙන් ඉවත් කිරීමට ඇති හැකියාවයි.

වඩාත් ආරක්ෂිත මංතීරුව තෝරා ගන්න

මෙය ඇතැම් අවස්ථාවල විවිධ විය හැකි බැවින් වඩාත්ම සුදුසු මංතීරුව කුමක් දැයි කිව නොහැක. සුළං හමන දිශාව, පාරේ ඇති විශාල වාහන, වාහන තදබදය වැනි කරුණු මත වඩාත් සුදුසු මං තීරුව තෝරා ගත හැක.

කාලගුණය පරික්ෂා කිරීම

ඕනෑම ගමනක් යෑමට පෙර කාලගුණ අනාවැකි පරික්ෂා කර සිටින්න. එය සුළං අධික දිනයක් වීමට ඉඩ ඇති නම් සුළං අඩු මාර්ගයක් තෝරා ගන්න. සුළගින් ආරක්ෂා වීමට විකල්පයක් නොමැති නම් හොඳම දෙය වන්නේ ගමන යෑමෙන් වැළකී සිටීමයි. අධික අවදානම් තත්ත්ව වලදී ධාවනය කිරීමෙන් වැළකී සිටින්න.

සුළඟින් එල්ල වන තෙහෙට්ටුවට එරෙහිව සටන් කිරීම

තමන්ගේ මංතීරුවේ රැඳීමට දැඩි උත්සාහ දැරීම, දෙපැත්තෙන් එල්ල වන සුළඟට ප්‍රතිරෝධය දැක්වීම, බලාපොරොත්තු වූවාට වඩා මන්දගාමීව ගමන් කිරීමට සිදු වීම, මාර්ගය නිරන්තරයෙන්ම වෙනස් කිරීමට සිදුවීම වැනි දේවල් මත තෙහෙට්ටුවට පත් වීමේ ඉඩකඩ වැඩිවේ. ගමන් කරන්නේ දිගු ගමනක් නම් වඩාත්ම සුදුසු වන්නේ තමාට අවශ්‍ය පරිදි කෙටි විවේක ගනිමින් ගමන් කිරීමයි. එය ශාරීරික ලෙස මෙන්ම මානසික වශයෙන් ද වැදගත් වේ.

ලංකාවේ පාරවල් වලටම ගැලපෙන හොඳ ටයර් එකක් තෝරගන්න

වැදගත්ම දේ ටයර් ගැන වඩාත් සැලකිලිමත් වෙන්න ඕනේ කියන එක මේ වගේ වේගවත්,සුලඟ වැඩි අවස්ථාවක ගමනක් යනකොට පාරත් එක්ක හොඳ ඝර්ශන බලයක් තියෙන, ඉතින් රාත්‍රීකාලයෙත් ආරක්ශාව වැඩි කරන නියෝන් ඉෆේක්ට් එකක් තියෙන, ලංකාවේ පාරවල් වලටම හදලා තියෙන DSI ටයර් බයික් එකට දාගන්න පුලුවන් නම් වැඩේ ගොඩ.

ඔබේ ඇස් ආරක්ෂා කරගන්න

ඔබ දැනටමත් සාමාන්‍ය අක්ෂි ආවරණ පැළඳ සිටිය ද දැඩි සුළඟට එය ප්‍රමාණවත් නොවේ. සුළඟ මගින් ගෙවනු ලබන වැලි සහ පාෂාණ වලින් ආරක්ෂා වීමට ආරක්ෂාවීමට සම්පූර්ණයෙන්ම මුහුණ ආවරණය වන හෙල්මට් එකක් හෝ helmet එකටම සම්බන්ධ වන ඇස් ආවරණයක් පැළඳ සිටීම ඉතා වැදගත් වේ.

Tags

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close