The Time Out

කික් ස්ටාර්ට්ද ඉලෙක්ට්‍රික් ස්ටාර්ට්ද දෙකේම ගුනදොස් දැනගන්න

Kickstart සහ Electric Start?

මෝටර්බයික් එකක් පැදවීමට නම් එහි එන්ජිම පණ ගැන්වීමේ හැකියාව තිබිය යුතුයි. සමහර විට බයික් එකක් start කිරීමට kickstart හෝ electric start දෙකෙන් එකක් හෝ මේ දෙකම තියෙන්න පුලුවන්.

මේ ක්‍රම දෙක අතර ඇති වෙනස්කම් මොනවාදැයි ඔබ කල්පනා කළාද? මෝටර්බයික්වල එන්ජිම start කිරීමට ක්‍රම දෙකක් තියෙනවා. කලිනුත් කිව්වා වගේ ඒ දෙක තමයි kickstart හෝ electric start. ඔබ kickstart කරන විට, ලීවරයට පයින් පහර දෙන අතර එමඟින් එන්ජිමට ඉන්ධන දහනය කිරීමට බල කෙරෙනවා. Electric start එක විදුලි රැහැන් රැහැන් සමඟ සම්බන්ධ වන අතර එමඟින් එන්ජිම ආරම්භ වීමට විදුලි ධාරාවක් නිර්මාණය වෙනවා.

Kickstart ක්‍රියා කරන ආකාරය

Kickstart හි දී crankshaft හා සවි කර ඇති ලීවරයක් සම්බන්ධ වී තිබෙනවා. ලීවරයට පයින් ගසන විට, Ratchet මඟින් එන්ජිමේ piston සම්පීඩනය කර ඉන්ධන දහනය කිරීමට බල කිරීම සඳහා crankshaft කරකවනවා. හොඳ ignition එකක් ලබා ගත් පසු එන්ජිම තනිවම ක්‍රියාත්මක වන අතර එන්ජිම කරකැවීමට බාහිර ක්‍රමයක් තවදුරටත් අවශ්‍ය වෙන්නේ නැහැ.

මෝටර්බයික් එකක් start කිරීමේ මුල්ම ක්‍රමය kickstart කිරීම වන අතර 1970 දශකයේ මැද භාගය වන තෙක් තිබූ එකම ක්‍රමය එයයි. ප්‍රථම kickstart යතුරුපැදිය වන්නේ V-twin 2 stroke එන්ජිමක් සහිත 1910 දී නිපදවුණු British Scott යතුරුපැදියයි.

Kickstart හි වාසි සහ අවාසි

වාසි:

  • සරල design එක
  • ඵලදායී බව
  • Starter හා කුඩා බැටරි නොමැති නිසා සැහැල්ලු බර

අවාසි:

  • අඩු පරිශීලක හිතකාමී බව
  • මතුවිය හැකි අලුත්වැඩියා කිරීම්

Electric starter ක්‍රියා කරන ආකාරය

70 දශකයේ අග භාගයේ සහ 80 ගණන් වලදී ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණ ප්‍රමාණයෙන් කුඩා වූ කාලයේ මෝටර්බයික්වල Electric starter වඩ වඩාත් සුලභ වුණා. කෙසේ වෙතත්, Electric starter එකක් සහිත පළමු යතුරුපැදිය 1914 දී Hendee Motorcycle Company විසින් නිෂ්පාදනය කරන ලද නමුත් එම design එකට දිගු ආයු කාලයක් තිබුණේ නම් නැහැ.

එන්ජිමක් විද්‍යුත් වශයෙන් start කිරීමේ ක්‍රියාවලිය kickstarter එකකට බොහෝ දුරට සමානයි. Crankshaft එක කරකැවීම සඳහා gear එකක් භාවිතා වෙනවා. කෙසේ වෙතත්, එන්ජිම කරකැවීම සඳහා විදුලි මෝටරයක් ​​භාවිතා කිරීමෙන් මෙය සාක්ෂාත් කරගත හැකියි. එමෙන්ම මෙය වැඩි පරිශීලක හිතකාමී බවක් සහ කාර්‍යක්‍ෂමතාවයක් සපයනවා.

ඔබේ බයිසිකලයේ බැටරිය වැඩියෙන්ම භාවිතා කරන්නේ බයික් එකේ Starter එකයි. කෙසේ වෙතත් බැටරිය භාවිතාවීම සිදු වන්නේ එන්ජිම ක්‍රියාත්මක කරන විට පමණක් වන අතර ඉන්පසු එය වේගයෙන් recharge වෙනවා. ඉන්ධන වාෂ්ප වීමට ඇති ඉඩකඩ අඩු බැවින් සීතල කාලගුණය තුළ එන්ජිම start කිරීම දුෂ්කර විය හැකියි. ඒ වගේමයි ඔබේ fuel system එකේ ‍යම්කිසි වරදක් ඇත්නම් බයික් එක start කිරීම අසීරු වෙන්න පුලුවන්. ප්‍රමාණවත් cranking amps සහිත කල් පවතින බැටරියක් බයික් එකේ තිබීම වැදගත් වන්නේ එබැවිනි.

Electric starter වාසි සහ අවාසි

වාසි:

  • පරිශිලක හිතකාමී බව
  • ඵලදායී බව

අවාසි:

  • අලුත්වැඩියා කිරීම හෝ replace කිරීම අවශ්‍ය වේ.
  • මෝටරයේ සහ බැටරියේ බර නිසා බයික් එකේ බර අඩු වීමක් සිදු නොවේ.
  • Replace කිරීම දුෂ්කර විය හැකිය.

නවීන මෝටර්බයික්වල ඇති electric starter බයික් එකක් start කිරීම සඳහා ඉතා ඵලදායී ක්‍රමයක්. Starter Motor සාමාන්‍යයෙන් කුඩා හා සංයුක්ත වන අතර හොඳ තත්ත්වයේ බැටරියක් අවශ්‍ය වෙනවා. මෙම අවශ්‍යතාවය නිසා බයික් එකේ බර අඩු වෙන්නේ නැති නමුත් එය සැලකිය යුතු තරමේ බරක් නම් නෙමෙයි.

ඉහත සඳහන් කළ පරිදි, පරිශීලක හිතකාමී බව electric starter වල විශාල සහ ප්‍රධානම වාසියක්. ඒවා ඵලදායී වන අතරම, starter වලින් ප්‍රශ්න මතු විය හැකි අතර, විදුලි රැහැන් කැඩී යාමෙන් හෝ ක්‍රියා කරන්නේ නැති විය හැකි අතර, කෙළවර ගෙවී යාම නිසාත් replace කිරීමට සිදුවෙන්න පුලුවන්. ඔබේ බයික් model එක මත පදනම්ව මෙය දුෂ්කර ක්‍රියාවලියක් විය හැකියි.

Start කිරීමේ විකල්ප ක්‍රම

ඔබ ගමනක යෙදෙන අතර අවට සිරි නැරඹීමට හෝ විවේකයක් ලබා ගැනීම මදකට බයික් එක නැවැත්වූවා යැයි සිතමු. ඔබේ බයික් එකට ආපසු ගොස් start කිරීමට උත්සහ කරන විට start වුණේ නැත්නම්? සමහර විට බැටරිය ක්‍රියා විරහිත වෙමින් පවතින මට්ටමේ විය හැකියි, සමහර විට starter හොඳ නැතිවෙන්න පුලුවන්, කොහොමහරි ඔබ දැන් සිරවෙලා ඉන්නේ. හැබැයි කණගාටු වෙන්න එපා, මොකද බයික් එක නැවත යථා තත්ත්වයට පත් කිරීමට ක්‍රමයක් තියෙන්න පුලුවන්.

පළවෙනිම දේ, සමහර බයික් වල electric starter වගේම kickstart ඔප්ශන් එකත් තියෙනවා. උදාහරණයක් විදියට, බොහෝ Dirt Bike වල මේ starting ඔප්ශන්ස් දෙකම තියෙනවා. මේ මොටර්බයික් සාමාන්‍යයෙන් කුඩා හා සැහැල්ලු නිසා මේවායේ design එකට starting දෙවර්ගයම ඇතුළත් කරන්න පහසුයි. Off-road ගමනකදී බැටරිය dead වී ඇත්නම්, මෙය වාසිදායකයි. ඔබේ බයික් එකට මේ ඔප්ශන්ස් දෙකම තිබෙනවා නම්, ඔබට බයික් එක start කිරීමට හැකි විය යුතුයි.

ඔබේ බයික් එකට මේ starting ඔප්ශන්ස් මාදිලි දෙකම නොමැති නම්, තවත් විකල්ප තියෙනවා. ඔබ වෙනත් රථවාහන රියදුරන් ගමන් කරන ස්ථානයක සිටිනවා නම්, ඔබේ බයික් එකට jump start එකක් ලබාදීමට ඔබට උදව් කිරීමට කෙනෙකු සොයා ගත යුතුයි. ඔබේ බයික් එක බල ගැන්වීම සඳහා වෙනත් වාහනයක බැටරි බලය භාවිතා කිරීමයි මෙයින් අදහස් වෙන්නේ.

ඔබේ බයික් එකට manual transmission පද්ධතියක් නම් තිබෙන්නේ, ඔබට ඔබේ බයිසිකලය push-start (තල්ලු කර) මඟින් start කළ හැකියි. මෙහිදී එන්ජිම කරකැවීම සඳහා ක්ලච් එක හරහා පසුපස රෝද වල ගම්‍යතාවය භාවිතා වෙනවා. මෙය සිදු කිරීම සඳහා, බයික් එක පළමු හෝ දෙවන ගියරයට දමා ක්ලච් ලීවරය අල්ලාගෙන බයික් එක නිදහසේ ගමන් කිරීමට හැකි වන පරිදි අල්ලා ගන්න. යතුර run position එකට හරවා බයික් එක ඔබේ පාද වලින් තල්ලු කර යම් වේගයක් ගොඩ නගන්න. මෙහි උපක්‍රමය නම් එන්ජිම කරකැවීම සඳහා ක්ලච් එක නැවත අතහැරීමයි. විකල්පයක් විදියට, බයිසිකලය සැලකිය යුතු වේගයකින් ඇදගෙන යාමට සහය පතන්න ඔබට පුලුවන්.

නිගමනය

Kickstart කිරීම සහ electric start කිරීම යන දෙකම වෙනස් ආකාර දෙකක් මඟින් එකම අරමුණක් සාක්ෂාත් කරගන්නවා. Kickstart කිරීම start කිරීමේ මුල් ක්‍රමය වන අතර එය තවමත් සුලභ වුවත්, electric starter ඒවායේ පරිශීලක-හිතකාමීභාවය නිසා ජනප්‍රියතාවයෙන් ඉදිරියෙන් සිටිනවා. ක්‍රම දෙකටම විශේෂ වූ වාසි සහ අවාසි ඇති අතර, අවශ්‍ය පරිදි එන්ජිම start කිරීමට විකල්ප ක්‍රම කිහිපයකුත් තිබෙන බව අමතක කරන්න එපා.

 

Back to top button
Close
Close