Uncategorized

මෝටර් රථයකින් බයික් එකක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරන්න පුලුවන් ද?

මෝටර්බයික් එකක් ස්ටාර්ට් කරද්දී කරන්න ඕනේ දේවල් මොනවද, කරන්න හොඳ නැති දේවල් මොනවද කියලා ඔබ අහලා ඇති. මේවලින් සමහර ඒවා ඇත්ත, නමුත් සමහර ඒවා පරණ තාලේ කතා විතරයි.

ඔබේ බයික් එක ස්ටාර්ට් කරගැනීම සඳහා තල්ලු කිරීම, එහෙමත් නැත්නම් push start කිරීම හොඳ ඔප්ශන් එකක්, ඒත් සමහර වෙලාවට බැටරිය හොඳටම බැහැලා නම් තියෙන්නේ, push start කිරීමකින් පවා එය ස්ටාර්ට් කරගන්න ඔබට බැරිවෙන්න ඉඩකඩ තියෙනවා. මෙහෙම වෙලාවට තමයි වෙන වාහනයක උදව් ඔබට අවශ්‍ය වෙන්නේ.

ඉතින්, මෝටර් රථයකින් බයික් එකක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරන්න පුලුවන් ද? ඔව්,  මෝටර්රථයකින් බයික් එකක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරන්න පුලුවන්. මේ ක්‍රමයෙන් බයික් එකට තියෙන අවදානම සෑහෙන්න වැඩි නිසා මේ ඔප්ශන් එක අන්තිම ඔප්ශන් එක විදියට තියාගන්න. මෝටර්රථයක වෝල්ටීයතාවය සෑහෙන්න වැඩි නිසා මෝටර්බයික් එකක තියෙන ඉලෙක්ට්‍රොනික් අංගෝපාංග වලට හානි සිදුවෙන්න පුලුවන්. ඒත් ඔබ ප්‍රවේසමෙන් මේ දේ කරනවා නම් මේක ඔබට හොඳ විකල්පයක්.

  • මෝටර් රථයකින් බයික් එකක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරාට කමක් නැත්තේ ඇයි?

මෝටර්රථයක බැටරියක් භාවිතා කරලා මෝටර්බයික් එකක් ස්ටාර්ට් කරන එක ගොඩක් දෙනා රෙකමන්ඩ් කරන්නේ නැති දෙයක්. මොකද මේ කරන දේ අවදානම වැඩියි, බයික් එකේ බැටරියට හානි වෙන්න පුලුවන්. ඒ නිසා ඔබ මේ ක්‍රමය පාවිච්චි කරන්නට උත්සාහ කරන්න කලින්, අනෙකුත් ක්‍රම ට්‍රයි කර බැලූ බවට වග බලා ගන්න.

ඔබේ මිතුරෙකුගේ මෝටර් රථයක් සහ ජම්පර් කේබල් හැර ඔබේ බයික් එක ස්ටාර්ට් කිරීමට ඔබට වෙනත් ක්‍රමයක් නැත්නම්, ප්‍රවේශමෙන් මේ උපදෙස් අනුගමනය කරන්න. හරි විදියට කරන්න පුලුවන්නම් මෙය ආරක්ෂිතව කරන්න පුලුවන් කටයුත්තක්. මෝටර්රථයකට, මෝටර්බයික් එකක අවශ්‍යතාවයට වඩා වැඩි බලයක් ලබාදීමේ හැකියාව තියෙනවා. හරි ප්‍රමාණයට පවර් එක ලබා දුන්නොත් ඩෙඩ් බැටරියක් තියෙන බයික් එකක් වුණත් අළුත්ම බැටරියක් දාපු බයික් එකක් තරම්ම හොඳ වෙන්න පුලුවන්.

ඔබේ බයික් එකේ තිබෙන්නේ වෝල්ට් 12 ක බැටරි සිස්ටම් එකක් නම් සහ මෝටර් රථයේ තිබෙන්නේත් වෝල්ට් 12 සිස්ටම් එකක් නම්, ඔබේ බයික් එකේ බැටරිය චාර්ජ් කරගැනීම සාපේක්ෂව පහසු සහ ඵලදායී වැඩක්.

  • මෝටර් රථයක් සමඟ යතුරුපැදියක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරන්නේ කොහොමද?

ඕනෑම දෙයක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කිරීමේ පළමු පියවර – street bike, dirt bike, four-wheeler හෝ ඕනම වාහනයක්, මුලින්ම ඔබ දැනගෙන ඉන්න ඕන දේ තමයි “ඇයි මේ වාහනය ස්ටාර්ට් වෙන්නේ නැත්තේ?” කියන දේ. ඉන්ධන තියෙනවද, ස්විච් හරියට ඔන් කරලද වගේ දේවල් හරියටම සහතික කරගන්න. කික් ස්ටෑන්ඩ් / gear selector  නිවැරදි ස්ථානවල ඇති බවටත් වග බලා ගන්න.

තිබෙන ප්‍රශ්නය බැටරිය ක්‍රියා විරහිත වීම කියලා සහතික කරගන්න ඔබට පුලුවන් වුණා නම්, ඊළඟ පියවරට ඔබ සූදානම්. මුලින්ම බයික් එක තල්ලු කිරීමෙන් (push start) ස්ටාර්ට් කරන්න පුලුවන්ද බලන්න.

ඔබගේ මෝටර්බයික් එකේ බැටරිය අක්‍රිය වී ඇති බවත් ඔබට ඉතිරිව ඇති ඔප්ෂන් එක වාහනයක් භාවිතා කිරීම පමණක් බවත් තහවුරු කරගැනීමෙන් පසුව, කළ යුතු දේවල් නිවැරදිව සකසා ඇති බවට සහතික කරගත යුතුයි. පළමුවෙනි දේ, මෝටර්රථය සහ බයිසිකලය ක්‍රියා විරහිත කර ඇති බවට වග බලා ගන්න. ජම්පර් කේබල් කිහිපයක් සොයාගෙන බැටරි එකිනෙක අසල තබා ගන්න. ඔබ භාවිතා කරන කේබල් සඳහා, යතුරුපැදි විශේෂිත කේබල් භාවිතා කිරීමට අපි රෙකමන්ඩ් කරනවා. ඔබට කාර් කේබල් භාවිතා කරන්න පුලුවන්, නමුත් car clamps වල සයිස් එක නිසා ඔබේ බයිසිකලයේ ටර්මිනල් වෙත ළඟා වෙන එක අමාරු වෙන්න පුලුවන්.

ඔබ කේබල් එළියට ගත් පසු, බැටරිවල ධන (Positive/ +) පැත්ත එකට සම්බන්ධ කරන්න, ඉන්පසු කාර් බැටරියේ ග්‍රවුන්ඩ් පැත්ත සම්බන්ධ කරන්න, බයික් බැටරියේ ග්‍රවුන්ඩ් පැත්ත සම්බන්ධ කරන්න. මතක තබා ගන්න රතු කියන්නේ ධන සහ කළු කියන්නේ ඍණ!

ඔබ මේ අනුපිළිවෙලට කටයුතු කිරීමට අවශ්‍ය වන හේතුව තමයි අහම්බෙන් හරි මෝටර්රථයේ බැටරිය ශෝර්ට් කිරීමක් සිදුවුණොත්, බයික් එක විතරක් නෙමෙයි, අනිත් වාහනයත් ස්ටාර්ට් කරගන්න විදියක් නැති වෙනවා. ඔබ යතුරුපැදියේ ග්‍රවුන්ඩ් පැත්ත සම්බන්ධ කරන විට, එය බැටරියේ ටර්මිනල් එකට කෙළින්ම සම්බන්ධ කිරීමට උත්සහ කරන්න එපා. බයික් ෆ්‍රේම් එකේ හෝ එන්ජිම මත නිරාවරණය වූ ලෝහ කොටසක් මත එය තබන්න. මෙමඟින් ආරක්ෂිත චාර්ජ් කිරීමක් ලබා දිය හැකි අතරම, ඔබ බැටරිය ශෝර්ට් නොකරන බවට වග බලා ගැනීමටත් උපකාරී වෙනවා.

බැටරිය සම්බන්ධ කළ පසු කිසිවක් කරන්න එපා. මෝටර් රථයක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරනවාට වඩා මේක ටිකක් වෙනස්. මෝටර් රථයක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරද්දී හොඳ කාර් බැටරිය තිබෙන වාහනය ක්‍රියාත්මක වීමට අවශ්‍ය වන අතර සමහර විට එන්ජිම රේස් කිරීමට පවා සිදුවිය හැකියි. නමුත් මෙතනදී බයික් බැටරිය කුඩා නිසා, වැඩ කරන්න ඕනේ විදිය ටිකක් වෙනස් වෙනවා. මෝටර් රථය ස්ටාර්ට් නොකර සරලවම බැටරි දෙක සම්බන්ධ කිරීම මඟින් බයික් බැටරිය සම්පූර්ණයෙන්ම චාර්ජ් කරගන්න පුලුවන්.

මෝටර්රථය සහ බයික් බැටරිය විනාඩියක් පමණ සම්බන්ධ කර තබා, බයික් එකේ යතුර කරකවා සියල්ල ආලෝකමත් වන බවට වග බලා ගන්න. දේවල ඒ විදියට සිදු වුණොත් බයික් එක ස්ටාර්ට් කිරීමට උත්සාහ කිරීමට ඔබ සූදානම්.

බයිසිකලය ස්ටාර්ට් කිරීමට උත්සහ කරන විට, ස්ටාර්ට් වීමට තත්පරයක් හෝ දෙකක් ඉඩ දෙන්න. ස්ටාර්ට් වෙන්නේ නැත්නම්, තව ටික වේලාවක් චාර්ජ් වීමට ඉඩ දෙන්න. කාර් බැටරියෙන් බලය ඇද ගන්නා නිසා වුවමනාවට වඩා වේලාවක් ස්ටාර්ට් කිරීමට උත්සහ නොකරන බවට ඔබ වගබලා ගත යුතුයි.

අන්තිමේදී ඔබේ බයික් එක ස්ටාර්ට් වූ විට, කේබල් විසන්ධි කරන්න. මුලින්ම බයික් එක වඩාත් ආක්‍රමණශීලී බවක් පෙන්වන බව ඔබට වැටහේවි. ඒ ගැන කරදර වෙන්න එපා. කාර් බැටරියක් භාවිතා කිරීම නිසා ස්ටාර්ටින් ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණ සාමාන්‍යයෙන් ක්‍රියා කරනවාට වඩා වේගයෙන් ක්‍රියා කිරීමට හේතුවෙන්න පුලුවන්. බයික් එක ස්ටාර්ට් වූ විගස, කේබල් ගලවා, එන්ජිම අක්‍රිය වීමට හෝ විනාඩි 20 ක් පමණ කුඩා ගමනක් යාමට ඉඩදී බැටරිය චාර්ජ් වී ඇති බව සහතික කරගන්න.

මේ සියල්ල අවසන් වූ පසු, ඔබේ බයික් එක අදාළ ස්ථානයකට ගෙන ගොස් පරීක්ෂා කර බැලීමට අමතක කරන්න එපා. බයික්වල තියෙන බැටරි මෝටර්රථවලට වඩා කුඩා නිසා ඒවා ඩිස්චාර්ජ් වීමෙන් බැටරියේ ආයු කාලය ඉක්මණින් අවසන් වෙන්න පුලුවන්. බැටරිය චෙක් කිරීම ඉතා සරලයි, මේ සඳහා ගත වෙන්නේ මිනිත්තු 20 ක් වගේ පොඩි කාලයක්.

  • බයික් එකක් මේ විදියට ස්ටාර්ට් කරන එක නරකද?

මෝටර් රථයක් භාවිතයෙන් ඔබේ යතුරුපැදිය ස්ටාර්ට් කිරීම නරක දෙයක් ද? නැතිනම් හොඳ දෙයක් ද? මේකට හරි උත්තරයක් දෙන්න ටිකක් අමාරුයි. මේ ක්‍රමයෙන් බැටරිය චාර්ජ් වෙලා ඔබේ ගමන යන්න ඔබට පුලුවන් වෙනවද? ඔව්, ඒක හොඳ දෙයක්. නමුත් මේ දේ කිරීමේ අවදානමක් තියෙනවද? ඔව් අවදානමක් තියෙනවා, ඒක හොඳ දෙයක් නෙමෙයි.

මෝටර් රථ බැටරි සහ මෝටර්බයික් බැටරි ඇම්පියර් වලින් වෙනස් නිසා, මෝටර් රථයක බැටරිය පාවිච්චි කරද්දී බයික් එකේ තියෙන ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණ පිච්චෙන්න අවදානමක් තියෙනවා.

මෝටර් රථයක් සමඟ යතුරුපැදියක් ජම්ප් ස්ටාර්ට් කරන විට මඟ හැරිය යුතු දේවල්

  • මෝටර්රථය ස්ටාර්ට් කරන්න එපා!
  • නිවැරදි ජම්පර් කේබල් (මෝටර් බයික් ජම්පර් කේබල්) පාවිච්චි කරන්න.
  • තත්පර කිහිපයකට වඩා බයික් එක ස්ටාර්ට් කිරීමට උත්සහ කරන්න එපා!
Back to top button
Close
Close