Maintenance

Bike එකේ විදුලි බලය ගැන ඔබ නොදන්නා දේවල්.

Bike එකක් පෙට්රල් වලින් දිව්වට වෙනම Electric System එකකුත් තියෙනවා. Bike එකේ අනිත් System වගේම ප්‍රධාන තැනක් Electric System එකටත් ලැබෙනවා. හැබැයි වැඩි දෙනෙක්ට Electric System එක ගැන වැඩි දැනුමක් නෑ. ඒ නිසා මේ සූදානම් වෙන්නේ Bike එකේ Electrik System එක ගැන කියලා දෙන්න.

Alternator(ඕල්ටනේටරය)

bike electrical system
Bike එකේ එන්ජිම පනගැන්වීමෙන් පසුව විදුලිය උත්පාදනයට අවශ්‍ය සහය ලබාදෙන උපකරණය තමයි Alternator කියන්නේ. සරලවම කියනවනම්, එය විද්යුත් චුම්භකයක් විදිහට වැඩකරමින් එන්ජිම හා එකතුවෙලා විද්යුත් චැනලයක් ලෙස විදුලිය නිපදවීම සිදුකරනවා. (AC) විදුලිය DC විදුලිය වෙත හැරවීම පමණක් නොව, එය Bike එකේ තිබෙන සියලු ඉලෙක්ට්රොනික් වෙත යැවෙන ධාරා ප්‍රමාණය පාලනය කරනවා.

Wiring Harness (විද්යුත් රැහැන්)


Bike එකක් නිපදවන විද්යුත් ධාරාව විදුලි රැහැනක් හරහා ඉලෙක්ට්රොනික් සංරචක වෙත එකතු කර තිබෙනවා. රැහැන් පටි, විදුලි බලය සැපයීම සඳහා ද්වි රෝද රථ ආකෘතියක් සඳහා විශේෂයෙන් නිර්මාණය කර ඇති වයර්, පර්යන්ත සහ සම්බන්ධක කට්ටලයක් වනවා. Bike එකේ තියෙන විවිධ විද්යුත් උපාංග සම්බන්ධ කිරීම සඳහා මෙය ප්‍රධාන කාර්යභාරයක් ඉටු කරනවා.

ඔබේ Bike එකට අමතර විදුලි උපාංගයක් එකතු කිරීම.

bike electrical systemImage 503
ඔබ දැන් බයික් Bike එකේ විද්යුතය ගැන මූලික කරුණු දන්නා නිසා, ඔබට Update කිරීමට අපේක්ෂා කරන අමතර විදුලි උපාංග ගැන කතා කරමු. ඔබේ Bike එකට අමතර විදුලි උපාංගයක් එකතු කරනවානම් ඔබේ විද්යුත් පද්ධතිය සාර්ථකව වැඩ කිරීමට තරම් ප්‍රමාණවත් හැකියාවක් සහතික කළ යුතුයි. මෙයින් සමහර විට ඔබේ Update කරපු උපාංගයේ හා Bike බැටරියේ ආයු කාලය වැඩි කරගන්න පුළුවන්.

ඔබේ මතකයේ තබාගත යුතු වැදගත් කරුණු

1. Understanding the specifications (පිරිවිතර අවබෝධ කර ගැනීම)
ඔබේ Bike එකට සම්බන්ධ විද්යුත් පද්ධතියේ නිශ්චිත දරාගැනීමේ හැකියාවක් ඇත. උදාහරණයක් ලෙස, ඔබගේ Bike එකේ නව ආලෝක පද්ධතිය සඳහා නිශ්චිත වොට් සහ වෝල්ටීයතාවයක් ඇත. (වොට් සහ වෝල්ට් ගැන පැහැදිලිව ඉහතින් දක්වා ඇත.)

2. ඔබේ අතිරික්තය රහිතව ඔබේ විදුලි පද්ධතියට කොපමණ බරක් දැරිය හැකිදැයි සොයා බලන්න. ඔබේ Bike බැටරියෙන් වොට් 400 ක් නිපදවා ඇත්නම්, එය අතිරේකව කොපමණ ප්රමාණයක් පරිභෝජනය කරනවාදැයි සොයා බලන්න. ලාම්පු, ටේල් ලයිට්, සහ අනෙකුත් කොටස් විදුලි සංරචක එකතු කිරීමට පෙර Bike එකේ අත්පොත / උපදෙස් ලබා ගන්න.

3. ඉහතින් සඳහන් කර ඇති වොට් 400 නිපදවන බලශක්තිය යම් නිශ්චිත එන්ජිමක් සඳහා වේ. යතුරුපැදිය නිෂ්ක්රීය වන විට හෝ සම්මත වේගයක් සිදු වන විට ප්රතිදානය සාමාන්යයෙන් අඩු වේ. හැම විටම එය බැටරියට බලපාන බව මතක තබා ගන්න.

4. ඔබේ Bike එකේ සමස්ත බලශක්ති පරිභෝජනය තීරණය කළ පසු, සංඛ්යාව අඩු කළ හැකි අතර ඔබගේ නව උපාංගය සඳහා ඉතිරිව ඇති විදුලි ප්රමාණය ඔබටම ගණනය කරගන්න පුළුවන්.

5. Bike එකට සවි කරන නව උපාංගයට හැකි පමණ කෙලින්ම බැටරිය හරහා ලබා ගැනීමට මතක තබාගන්න. වෙනත් තැන් වලින් විදුලිය ලබා ගැනීමට උත්සහ කිරීමේදී ඒ හා සම්බන්ධ පරිපථ වලට හානි වීමක් සිදුවිය හැකියි.

6. බැටරිය හරහා ගලාගෙන විදුලිය අඩු / වැඩි වීම් පාලනය කරන ෆියුස් පිළිබඳව සැලකිලිමත් වන්න. නව විද්යුත් උපාංග සවි කිරීමේදී ඒවාටද හැකිනම් ෆියුස් යෙදීමෙන් අදාළ උපාංගයේ ආයු කාලය වැඩි කිරීමට එක මහත් පිටුවහල් වෙනවා.

7. නව විද්යුත් උපාංග සවි කිරීමට පෙර ඒවා සමඟ එන පරිශීලක අත්පොතේ උපදෙස් පිළිපදින්න.

Tags

Leave a Reply

Back to top button
Close
Close